onsdag 25. november 2009

Flytende øyer og Goo Goo Dolls

På grunn av det varierende været som har vært i det siste har øyene utpå her flytta seg ekstra mye. To ganger har nesten alle øyene vært rett utenfor huset, og begge gangene var ikke Lars hjemme. Likevel ville jeg ha bilde av "mine" flytende øyer som jeg skryter så fælt av til venner og bekjente. Så jeg tok fatt i kameraet til Lars. Det er no jeg svært sjelden gjør og spesielt når han ikke er hjemme. Jeg så at kameraet var på fra dagen i forveien da Lars skulle ta bilder av stjernehimmelen. Det var stilt inn på lang eksponeringstid (trur jeg) og det tok skikkelig lang tid før kameraet tok et bilde. Jeg skjønte at her var det noe som ikke stemte og jeg prøvde febrilsk å vri på den runde knappen med mange funskjoner. Uten hell, dessverre. Bilder ble det - men ingen kommer til å tru på meg uansett for det er veldig skurrete. Men uansett - hvis noen vil se flytende øyer er det bare å komme på besøk! De er store assa - sikkert 1 mål med (bjørke)skog tilsammen på de alle.

Så var det Goo Goo Dolls - bandet som jeg alltid har likt, men lissom aldri har kjøpt no CD av. Men så kom jeg over en gammal CD som brodern har brent til meg med mange kule sanger av bl.a. Misfist, Danzig, Live, The Cure, Neil Young, Offspring, Sublime og Goo Goo Dolls. Takket være Spotify (et høre-på-musikk-program på nett) går det i sanger som "Slide" og "Iris" og det er perfekt skolemusikk. Genialt! Kom gjerne med musikforslag og hva dere hører på til hverdags!


Hundene har det forresten bra - men vi alle håper på litt bedre turvær og kanskje snø! Kan ikke vente med å spenne på skia og se hundene jobbe! Og forresten igjen, når jeg var på Lillehammer hørte jeg om ei jente som hadde 9-10 pointer/vorsthere som hun dreiv hundekjøring med! Åh, misunnelig!

3 kommentarer:

Kari Anne sa...

har du virkelig ikke lært deg dette enda Elisabeth, slik skriver man vorsteh. detta må du lære vøtt ettersom det trossalt er onkli bikkje i Luke :p

Elisabeth sa...

Men det uttales jo med R! Bare jålesak det derre med H'n ;P

Berit sa...

Utrulig stilig!! Har hørt om flytende sivøyer i Titicaca-sjøen, men det blir nok noe anna... Du får prøve å ta nye bilder hvis dem kjem drivende forbi sener!