søndag 22. november 2009

Utstillingsresultater

Sånn, da var utstillinga ferdig. Kanskje ikke det jeg vil bruke tia mi på fremover, men greit å se hvordan Lano "ligger ann". Faren til Lano er høyt premiert (Champion) og noen av kullsøsknene har gjort det bra. Så var det Lano sin tur. I ringen oppførte han seg overraskende bra! Han begynte ikke å gallopere eller bite i båndet, men travet bra. Han stod fint og gjorde ingen ting "galt" (i hvertfall etter min mening). Men så skulle jo dommeren se på han - og de oppdaget at Lano har (antydning) til tangbitt. Dommeren prata lenge om dette, også at dette kunne bli værre. Hva dette har å si i praksis er usikkert, men hvis det ikke vokser seg til, er nok Lano ingen utstillingshund. I fra rasestandarder står det at pointere skal ha saksebitt (Luke har forresten perfekt bitt!) som vist på bildet fra standarden. Ellers sa dommeren bl.a. at han var "kraftfull med tydelig kjønnspreg, godt meislet hode, tørr og stram, med bra bevegelse". Her er noen bilder - og man ser lang vei at jeg er amatør (så ingen frekke komentarer!). :)




2 kommentarer:

Berit sa...

Vel overstått! Vart det sløyfe av noe slag, eller er antydning til tangbitt grunn til å diske? Utstillinger og jaktprøver er for dem som er mer opptatt av å vise seg fram enn å ha det morsomt med hunden... Her er jeg mer enn full av fordommer!!

Elisabeth sa...

Neinei, blir ikke diska nei! Fikk blåsløyufe som betyr 2. premie. Noen av fordommene mine ble faktisk oppfylt òg!