torsdag 3. desember 2009

Luke, Lano og Luna

Hvert år arangerer Evenstad høsttakkefest. Dette var femte gangen jeg deltok, og maten har aldri smakt så godt! Jeg fikk til og med smake bjønnkjøtt, som smakte mye bedre enn forventet. Ellers på menyen var det selvfølgelig elg fra Evenstadlia skutt av jaktkurset, rådyr, rein og mye mye mer. Nydelig! Vi gjorde annet enn å spise også, og det var å hilse på Luna, en finmarkspointer. Hun var 9 mnd, men allerede sa hun tydelig i fra hvis Luke og Lano ble for innpåslitne. Torres, Gordon setteren var også der. En livlig krabat som ikke har lært seg å løpe forsiktig på isen enda. Vi var også innom Berit og hilste på Enja, Whity (litt usikker på stavemåten) og Mira. Jeg savner virkelig å bo i Østerdalen.  Men vi har det fint her sørpå også. Endelig har jeg fått bilder av de flytende øyene. Er det ikke stilig?? 


Luna til venstre. Noe lysere brun enn mine to.

Lano har missforstått som vanlig...

Lek og morro!

Her er øyene i østenden av tjernet.

Og her er de i vestenden.. Mystisk! -dette har jeg tatt forresten ;)


3 kommentarer:

Jon Anders sa...

Maten var god den, men var elgen vitterlig skutt av jaktkurset? Hørte noen rykter om at det hadde blitt 0 fangst på de i år.

Elisabeth sa...

Var det ikke det hu jenta fra Skåne, som ingen forstod hva hun sa, prøvde å fortelle oss? Hvordan de skutte elgen...

Jon Anders sa...

Trodde det var HUN som hadde skutt elgen i SVERIGE jeg...