lørdag 12. desember 2009

Kløv og gulrøtter

Selv med hele tre eksamener neste uke (forholdsvis muntlig i viltforvaltning, skriftlig i limnologi og forvaltningsrett), har Lars og jeg rukket og tatt vare på hundene littegrann. Julegaven fra meg til hundene har vært hver deres kløv. Lano sin fikk vi i går så i dag bar turen ut på runden med kløvene. De bærer ikke så tungt enda (Luke ca 4 kg, Lano 2 kg) men med litt ekstra vekt får de trimma ekstra. Saken er at vi ikke har noe veldig tungt å ha i kløvene så det er bare komme med forslag på tunge ting, men liten av størrelse. Lars sitt forslag var gullbarer, men jeg trur heller vi får satse på noen rullesteiner fra elva!

Hundene er veldig glade i gulrøtter, så hvorfor ikke posere litt med den før den blir spist opp?

Ivrige kløvhunder


Snille gulrothunder


Middagslur for Lano foran ovnen

8 kommentarer:

Jon Anders sa...

Bruk vannflasker. Lett å tilpasse vekten, og blir det for tungt underveis er det lett å tømme ut litt.

Elisabeth sa...

Det er det vi bruker nå. Men det blir ikke tungt nok!

Kari Anne sa...

Da har du for små kløver frøken ;) Formysdde kløver fra henholdsvis seleverkstedet og hundekjørerverkstedet har godt om plass i lommene samt lastestropp på ryggen.

Men hvor mange flasker får du plass til da ?

Elisabeth sa...

Ja men jeg liker ruffwear sin seleløsning bedre. Men det er også innerlommer som jeg kan fylle med vann (Camelback) - det har jeg ikke gjort enda. Jeg får plass til ei stor flaske pluss 2(til 3) småflasker i en lomme i Luke sin. Lano sin er litt mindre. Skal romme henholdsvil 10 og 12 kg.

Ingerid sa...

Jeg har også mye mer sansen for Ruffwear sine. De sitter godt, har lavt tyngdepunkt og beveger seg ikke på ryggen. Gratulerer med bra kløv, Eli! Forresten kan du prøve med sukkerpakker (fortrinnsvis innpakket i plastpose!) eller sand i poser :-)
(Løp og kjøp den sanda før sneen kommer!)

Tale sa...

Jeg liker forslaget om gullbarrer bære!

Elisabeth sa...

I dag fylte jeg opp camel-backen og plutselig var det to kg ekstra, pluss jeg fikk 1 kg til. Dvs fem kg på Lano av vann. Og jeg tenkte, siden Lano er superklønete, så er det greit å ha mindre lommer for da skraper/dunker han ikke borti alt. Luke er litt flinkere til å håndtere kløven så der går det greit!

Elisabeth sa...

Og Tale, skulle du ha noen til overs er det bare å sende i posten :P