tirsdag 23. desember 2008

Utfordringer på lillejulaften

Jeg er på besøk hos broren min, Per, og samboeren hans, Lene. Lene er allergisk mot hunder, og det er litt trist. For begge parter, for jeg vet at hun er veldig glad i dyr, men kan ikke nærme seg dem. Hun har tatt allergipille, og i dag har jeg kjøpt hundeshampoo som skal hjelpe for allergikere. Så etterpå blir det dusjing - noe som jeg vet at L & L ikke er altfor glad i.

Luke har begynt å hoste og nyse litt så jeg har kjøpt slimløsende tabletter som dyrlegen sa jeg kunne bruke. Jeg er noe skuffet over betjeningen på apoteket her, da jeg spurte om dosering på hunder. Som svar fikk jeg: HÆ, kan hunder bli forkjølet!!? Da visste jeg at det ikke var noe håp, derfor tar jeg saken i egne hender og doserer som om de skulle ha vært barn. Jeg gir til Lano også da han er litt snufsette enda. Håper det ordner seg..

Siden vi skal feire jul hos familien til Lene tenkte brodern og jeg å gi familien hennes en liten oppmerksomhet i form av en blomsterbukett eller juledekorasjon. Men jeg tenkte at vi kunne jo lage en selv! Det er jo mer følelser bak det enn en sånn masseprodusert juledekorasjon. Derfor kjøpte vi inn tre svibler, mose, en engel og gullhår. Sviblene og mosen ble veldig fint sammen - men det gullhåret var bortkastet! Det ble ikke noe fint (kan ha noe med at det lignet på en annen type hår..). Vi får håpe de liker det enkelt, eller så får vi kjøpe en ny masseprodusert fin juledekorasjon. Skulle gjerne ha lagt ut bilde av dekorasjonen, men er nok best jeg lar vær. ;)

God Jul kjære lesere!

2 kommentarer:

Ingerid sa...

God jul! Og god bedring til vovser og allergikere.
Doser sånn ca etter kg vekt på hunden, det tror jeg er lurt...
Eventuelt kan du ringe en hvilkensomhelst veterinærvakt (oslo dyreklinikk vet jeg alltid har åpent) og spørre dem. De vet nok.

Klem!

Berit sa...

Jeg og jentene ønsker deg og gutta god jul! Har akkurat kommet inn fra skitur nå. Ca ti kuldegrader og nydelig blåswix-føre! Håper det kan bli en felles tur hvis du skal til Evenstad på nyåret! Ko døkk!!