mandag 1. desember 2008

Han satt, han satt

Jeg luftet hundene etter jeg kom hjem fra skolen i dag. Og som jeg gjør hver dag får jeg de til å sitte øverst før vi går ned trappen og rett ved inngangsdøren på vei inn. Lano løp litt løs i hagen, mens Luke og jeg var på tur ned. Så stod han øverst i trappen mens Luke satt nederst. Så sa jeg til Lano at han måtte sitte, og det gjorde han. På avstand!! I tillegg holdt han kontakt med meg. Det synes jeg var posivt. Som belønning fikk han gå inn. :P Han satt nok sikkert på rutine, men likevel er det bra at han hører på meg på avstand.

Ville bare fortelle det =)

Bildeserien er lagd av Lars og ble tatt i helgen når vi var ute på tur. Trykk på den for å få den større.

2 kommentarer:

Ingerid sa...

Grattis :-)
Mine hunder synes det å få gå ut er mye større belønning enn det å få gå inn, så vi gjør omvendt: jeg venter med å åpne døra til begge har satt seg, så åpner jeg. Hvis noen reiser seg, bare lukker jeg døren igjen, til begge blir sittende så lenge jeg vil, før jeg sier "ok" og de får gå ut...

Elisabeth sa...

Jepp sånn har vi det og. Jeg bruker å gå ut først for å vise hvem som er sjefen, og når jeg sier "værsse go'" får de lov. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor de liker å gå inn igjen, men de er nesten like ivrige på å komme inn som ut. Spesielt når det er kaldt eller dårlig vær. hehe