mandag 8. desember 2008

Kulturminner, kuldegrader og skitur

Enda en ny Evenstadtur og det var herlig å komme opp dit igjen. I går søndag hadde vi over 21 minus grader og Lano frøs fælt på føttene. Vi gikk tur hos Berit Betjent på Stai og det var stas. Vi var til og med så heldige å få en tekopp og pepperkaker, og Lano fikk brødskive med gulost. Det smakte skal du tro!

I dag var det kulturminneeksamen. Jeg stod opp ekstra tidlig for å lese litt og få litt ro i hodet med en kopp te. Eksamen gikk bra synes jeg, men tørr ikke å få for store forhåpninger før karakteren kommer i morgen. MEN, etter eksamen - da var det ny stas. Da fikk jeg endelig stå på ski med Luke (selv om jeg fikk en liten måneskinnstur lørdagskveld). Jeg ville også prøve å kjøre inn Lano, noe som gikk overraskende bra. Han var ikke redd skiene, men hadde "gåpå" vilje hele veien. Han knotet seg ikke inn i båndene eller stoppet opp. Og jeg tror Lano likte det og! Gleder meg til han blir stor nok til å trekke på tur òg. Men den tiden kommer vel fort nok til det. Får nyte valpetiden så lenge man kan =) Bildene er som vanlig tatt av Lars.

2 kommentarer:

Ingerid sa...

Kjempefint ski-bilde!
Honnør til Lars, og grattis med vel overstått eksamen :-)

Berit sa...

Hei! Nå er det enda kaldere- 24,5 i dag da jeg dro på jobb! Men det er helt fantastisk flott! I går hadde jeg bare månen som lyste da jeg var ute med hunda.. Det var så fint, at jeg vart hellig overbevist om at dem som sier de ikke liker vintern, umulig kan ha vært ute når det er slik som det her nå...