søndag 6. oktober 2013

Ny bloggliste - en intro

Bloggen trengte litt opprydning (ikke bare kontoret mitt...).

Jeg har fått en ny bloggliste! Litt tilfeldig viser denne blogger til meningsterke kvinner. Først er det Berit sin blogg. Berit er ei modig og tøff dame som jeg kjenner fra Østerdalen. Det var hun som visste om Lilleborg og Berit er fast hundepasser for Luke (Luke elsker å være der!!). Ingen hund kan ha det bedre enn hos Berit og Thore og det er alltid gøy å lese om hennes mange påfunn, samt jakt og hundehistorier og ikke minst se alle de vakre bildene av fjell og østerdalsskog!

Sunniva Rose hørte jeg for første gang om på P2 for noen måneder siden.. Hun kaller seg selv for rosablogger og samtidig skriver hun sin PhD på fysikk. Jeg tror denne bloggen kan være svært spennende å følge og det er alltid gøy å få litt fysikk-input (sånne moteting veit jeg ikke helt om jeg klarer å henge like godt med på men...:-)

Hilde gikk jeg sammen med på folkehøgskola, Toppen, i Mosjøen. Hilde er et fyrverkeri! :-) Trening og gårdsliv er noe som opptar meg også så jeg gleder meg til å følge Hilde videre! Etter siste innlegg blei det noen knebøy hjemme i stua - neste gang kan jeg bruke Luke som vekt, bare slenge han med brannmannsgrep rundt nakken! Helt gratis trim! - kanskje ikke alltid like vakkert dog..

Borghild Hillestad leste jeg om for første gang i siste nummer av naturviterne i går. Kanksje kan bloggen hennes være spennende å følge? Hun er også stipendiat på Ås ved institutt for husdyrfag. I tillegg har hun samme lay-out som meg (jeg har ikke bestemt meg for om det trekker opp eller ned).

Bente er min reservemor fra Tofte. Hun er strikkefantast og jeg håper hun kommer med et nytt innlegg med nye kreasjoner snart. Strikking er i vinden - og høst og vinter er strikkesesong for meg! Jeg er i gang med et nytt rosa skjerf (!) som skal bli julegave til Kate, dattra til Bente og ei av mine beste venninner fra Tofte.

Ha en fin søndag med disse nye og gamle bloggene


2 kommentarer:

Berit sa...

Takk for fine ord!

Gleder meg til du kommer med innlegg fra kjøkkenavdelinga; her har du tips til fristelser og forsøk ;o)

trinesmatblogg.no/2009/10/30/smuldrepai-med-blabær-og-eple/

trinesmatblogg.no/2013/10/04/smuldrepai-med-karamelliserte-epler-hasselnotter-og-mork-sjokolade/

Den første har jeg prøvd, og den ble bra, men i søteste laget. Kan enkelt gjøres perfekt med p redusere sukkermengden. Den neste har jeg ikke lagd, men med epler, nøtter og SJOKOLADE kan det vel ikke bli feil, kan det vel??

Kos døkk ☺

Hilde sa...

Jeg vil se bilder av knebøy med Luke 😜