fredag 22. mars 2013

Ringtrosten - en sjelden gjest

Etter at jeg registrerte ringtrosten fra Kvaløyvågen i artsobservasjoner på nett så blei jeg kontaktet av en fuglemann. Han sa at ringtrosten i var et sjeldent syn i Troms vinterstid og at min registrering var viktig. Hadde jeg foto av trosten? Ja da, og arten blei bekrefta en gammel ringtrost han som var litt sulten og derfor hadde næringssøk i fjæro! Gøy å registrere fugl! I dag så jeg årets første musvåk på Ås - og tidligere uken en svarttrost! Nærmer våren seg mon tro? Likevel, jeg kan fortsatt stå på ski med Lukern flere steder og nå er det påskeferie med påskemarsipan og det som mere er.

God påske alle sammen!

Påskeklem fra Luke og Elisabeth

1 kommentar:

Berit sa...

Så morsomt! Her er det som du sikkert skjønner fortsatt full vinter; i går kveld var det 27 minus, nå er det 'bare' 22... Uansett ikke særlig vårlig, men desto mer forfriskende;o)
God påske til dere også!
Ps.sender mld hvis vi hører noe nytt!