onsdag 13. mars 2013

Kvaløyvågen i mars

Kvaløyvågen e ein liten plass nord på Kvaløya ca 40 min unna Tromsø. Som navnet antyd så va kval og kvalfangst vektig for plassen og ikkje uten grunn. Vågen e forma som U der båtan og feskeran jagde kvalan inn i U'n og stengte av. Da va det en lætt match for feskeran. Eg e glad førr at det her e over og i dag e plassen kjent for turisme. Folk kommer fra heile kloden på jakt etter nordlyset (også på mett på dagen med mindre hell!) og etter å få sjå kval.

Grunnen tell at eg e her titt og ofte e at søskenbarnet mett bor her med sin familie. Det e to kjempe fine unga som e heilt hærlig og eg lik å bruk tid med dem. I tillegg e ho Annette veldig glad i hunda, og ho e sjøl eier av han Hektor, en bernerd sennen. Eg e glad i han Hektor og det e artig å gå på tur med en anna hund innimellom. Vågen e også et eldorado for oss som e glad i fuggel og natur. Polare lavtrykk va eit fenomen eg fikk erfar der oppe - eit øyeblekk e det ikkje ein sky på himmelen og si kanskje 5 min etterpå så ser du ikke mer ein 10 m foran deg. Nord-Norge e hærlig :-)








Ingen kommentarer: