fredag 30. november 2012

Tilbakefall...

CT-scanninga viste at kreften til Luke har spredd seg til lungene.. I tillegg er trolig en kul som har kommet i ryggraden også kreft.. og jeg tenker det værste! Hvert fall etter å ha sett Luke komme skjelvene og sløv ut fra dyrlegen med sting både i nakken og ved halerota (det er to kuler som det har blitt tatt biopsi av). MEN likevel, etter en sms fra Berit nå så er jeg litt mer positiv. For dyrlegen snakka om cellegift, og jeg har ikke tørt å google "cellegift og hund" enda, i tilfelle google sier at det må man hvert fall IKKE gjøre for hunden vil lide masse og ting blir bare fælt og man er verdens værste hundeeier hvis man gjør det.

Berit skriver at cellegift ikke er så ille, og at hunder takler det bedre enn mennesker! Mister hunder all pelsen mon tro? Jeg skal i allefall ikke ta sorgene på forskudd! Vi får se hva biopsien sier og høre hva dyrlegene og pleierne sier på Jeløy. De er helt fantastiske og de føler virkelig med oss! -og jeg er så glad for å ha så mange venner som bryr seg om Luke, spesielt Berit og Marte (som begge har kjent Luke siden jeg fikk han og hvor hund ikke bare en hobby men en livstil hvor hundene betyr alt).

Nå sover Luke i hundesofaen med teppet over seg. Det er fyr i peisen og akkurat nå har Luke og jeg det bra.

1 kommentar:

Berit sa...

Hei!
Jeg tenkte jo også på alle de fæle bivirkningene som mennesker kan få, men hunda tar det som sagt mye bedre! Hunder mister ikke pels, de blir ikke kvalme, de får ikke sår i munnen... De får forholdsvis mye lavere doser enn folk, og ofte merkes det visst ikke på dem i det heletatt at de blir behandla :) Bortsett fra at kreften holdes i sjakk, og hunden kan få lengre levetid med god livskvalitet- og det er jo det vi bestandig ønsker oss; hunder som lever lengst mulig, som ikke har smerter, og som koser seg!
Jeg er ikke i tvil om at du kommer til å gjøre en riktig vurdering denne gangen også! Her krysser alle mann fingre og poter, og for at ingenting skal være uprøvd, skal vi prøve å få Frans av Assisi i tale; han er kjent som helgen for dyr og miljø, og det kan umulig skade å gjøre et forsøk!