mandag 23. mai 2011

Luke

Lars og jeg reiste fredagen opp til Elverum for å besøke Ingrid og Stein. Ingrid er gravid i 8 mnd til en baby jeg skal være fadder for, og det er jo litt stas da! Luke og Lano var jo som alltid med. Og det gikk helt fint - helt til vi skulle hjem. Ved Tusenfryd hører vi at Luke driver og bråker litt baki bilen. Jeg kjører, mens Lars titter bakover. Synet han får er av Luke som ikke klarer å holde seg lenger og gjør det han må baki bilen. Luke er som kjent litt sensitiv i magen, og det her var nok en reaksjon på det tyggebeinet han hadde fått tidligere. Jeg tar avgjørelsen at vi må bare fortsette for det er bare kvarter igjen til vi er hjemme. Og hva får vi egentlig gjort ved at vi stopper? Uansett, det vi begge tenker at det er synd på Luke, og føler oss som verdens værste hundeeiere.

Vel hjemme ser vi omfanget av "skadene". Heldigvis ble databaggen min spart, men hundebånda, buret, bilen, og ikke minst Lano var ikke særlig delikate. Luke kommer seg igjen, og vil egentlig gå inn siden det regner. Men først ble det en vask utendørs med grønnsåpe før jeg inn å dusja de rene og fine med hundeshampoo'n. Ingen av hundene er spesielt glade i dusje. Lano sendte meg "Hvordan kan du gjøre dette mot meg?" blikket.

Jeg kan meddele at vi en frisk, men noe sulten Luke i dag! Lano har blitt ren igjen og klar for nye eventyr.

1 kommentar:

Berit sa...

KJEDELIG!!! Husker det var en harejeger som satt ei elgbikkje inn i bilen vår en gang. Han "trudde helt sikkert bil og hund hadde samme eier".. Den konklusjonen trakk han uten at verken bil eller hund var kjent for ham! Vi hadde satt igjen bilen, for å gå over fjellet til den andre sida, i løpet av natta kom det snø, og vi måtte låne traktor for å brøyte oss inn så vi kunne hente bilen. Overraskelsen var ikke liten da det stod en fremmed hund innestengt der.. Det kunne jo virkelig gått skikkelig gæli; hvor lenge kan en hund leve innestengt i en bil, uten mat eller vann? Fyren fikk seg en lærepenge, men det var neppe første gangen han gjorde noe dumt; han hadde nemlig TABBEFORSIKRING, så da gikk i hvertfall rengjøringa etterpå greit. Men bilen solgte vi likevel fortest mulig... Håper det går bedre med deres- og at Luker´n fortsatt er bra, at Lano ikke bærer nag og at livet ellers er fint for alle sammen ;)