mandag 13. september 2010

Ped-tur til Finse

PPU, eller praktisk pedagogisk utdannelse, arrangerte tur til Finse, det høyeste punktet på Bergensbanen, 1222 m.o.h. Det er over tregrensen, og det spesielle med området etter min mening er geologien. Jeg skal ikke utbrodere for mye her, men kort sagt er en av bergartene gammel havbunn. Hardangerjøkulen var også av stor interesse, spesielt for de utenlandske i klassen og for de som ikke hadde sett bre før. Så gøy å se en sånn entusiasme, noen ofret mye for å komme seg bort til den breen! Selv hadde jeg lyst til å sove ute, og gikk ut med soveposen og jervenduken i god tro. Selvfølgelig begynte det å regne, samt at jeg hadde sparka beina ut av duken og våkna opp med kliss våt sovepose, hvert fall fra knea og ned. Det endte med at jeg gikk inn tre om natta og krøyp under en god og lun dyne. Noen ganger er det greit med litt luksus ;)

Ha en strålende uke folkens - og husk å komme dere på fjellet! -helst med jervenduk..

1 kommentar:

Berit sa...

Hei! Ja, jervenduken må med- jeg trur rett og slett ikke jeg hadde klart meg uten. Har ikke prøvd den som sovepose, men kanskje jeg skal ta sjansen en dag? Eller helst ei natt, da! Jeg har jo mer enn slumra i den, men det har kun vært hendelige uhell og ikke planlagt, så det teller ikke ;)