tirsdag 9. mars 2010

Om ikke lenge..

kommer pappan min sørover for godt. Da gleder jeg meg til å fiske og dra på kanotur på Langvannet på Hurum. Også får vi heller ta oss ferieturer for å fiske på fjellet i nord, som her på bildet i et lite fjellvann noe sør for Sulis (Sulitjelma), på Bakken (Jakobsbakken). Bakken bodde mamma noen år, mens faren til mamma arbeida i gruva der. Rart å tenke på at noen kunne leve der, men folk før i tia klarte alt, uten å klage. Det er hvertfall det de gir inntrykk av de som er gamle nå.

Pappa til høyre, og kompisen Tor-Arne til venstre.


Bakken, som i dag er et svært populært vintersted i Nordland (Foto hentet fra Wikipedia). Det ene gule huset helt til høyre var tidligere et hotell i Kabelvåg (like ved Svolvær, Lofoten), og ble fraktet til Bakken i biter!

1 kommentar:

Berit sa...

Heisann! Vet du, jeg trur faktisk på at folk "før i tida" klarte alt- rett og slett fordi de var nødt! I dag går det helt fint å "bare gi opp", det er (etter mitt syn..) litt for mange ordninger som gjør at ting som regel ordner seg lell! Men jeg trur også at det blir fint for deg å få faren din nedover- kos døkk på fisketur, og tur nordover kan det jo bli likevel :)