tirsdag 6. oktober 2009

Blåsbortdagen

Hver gang det kommer snø her sør i landet er det kaos på veiene! Forstår ikke folk at de absolutt ikke skal kjøre med sommerdekk når det ligger 10-15 cm snø på veien? "Dette kom som et sjokk - også så tidlig på året!". Jammen, var det ikke snø nå i helgen? Bor vi ikke ganske langt nord på denne kloden? Er det så vanskelig å se ut om det er bart eller ikke? Jaja, her på Ås har snøen dessverre ikke kommet enda, men jeg venter i spenning :) Bedre med snø enn det regnværet som er nå - men men, får kose oss med kakao og fyrstekake istedet!

Lars og jeg har hatt en fantastisk helg på Evenstad, selv om det ble mindre jakt enn planlagt. Vi hadde tenkt oss opp til Sollia, men som nevnt over har det snødd og Space Wagon var ikke skodd for det. Det ble en tur opp i Evenstadlia, men med Lano i startfasen av en trassalder bestemte vi oss for å reise ned igjen. Han fant ei dø rype da.. Fremover nå blir det mye dressur og litt strengere tøyler. Luke fikk også prøvd seg, men det ble ingen fugl. Også må jeg bare skryte mer av Astro'n Lars kjøpte. Kjempe fint å vite hundenes bevegelsesmønster.

Jeg har ellers fått kjøpt meg nye utesko - terreng sko. Skikkelig tøffe. Så nå blir det jogging og bedre form hos meg!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Hehehe.. eg må berre le litt.. :) Først klage over dei som er ute og køyrer utan vinterdekk og så skrive at du var på Evenstad med ein feilskodd Space Wagon ;)
Fekk forresten beskjed om at det ikkje blir feltarbeid i Fredrikstad søndag viss det regnar, så viss du vil fikse bukse då kan me gjera det! :)

Elisabeth sa...

Bloggere er jo som folk flest - kjører på vinterføre med sommerdekk.. (men egentlig kjørte jeg med vinterdekk, de er bare så slitte at de ikke er brukanes uansett..)