tirsdag 2. juni 2009

VakreVarierteVang2

Vang er hjemkommuna til Lars som ligger vest i Oppland fylke, nesten i Sogn & Fjordane (turen dit blir neste innlegg ;). Naturen i kommunen er veldig spesiell, da det både er vestlandsnatur og østlandsnatur. Dette er min andre tur opp hit. Sist jeg var her var landskapet kaldt og snø dekket landskapet (dette er blogget om tidligere). Nå er våren kommet godt i gang og temperaturen har vært høy. Hundene koser seg veldig her med stor gressplen å løpe på, nye mennesker å få kos av og flere fosser å bade i! Kort oppsumert har hundene og jeg hatt det utrolig fint her, mye takket være foreldrene til Lars. Jeg har til og med fått et nytt kryss i fuglaboka av en svært vanlig fugl som jeg har hørt mange ganger før, men aldri sett, nemlig gjøk. Det begynner å bli noen kryss nå! 

Her er noen bilder fra Vang:

Måtte jo prøve å vasse over (ja, det var kaldt!).

Luke hopper over.

Et vått bad for Luke.

 

"Å nei, ikke rist deg nå!"

Som sagt: det var kaldt!

Oss på utkikkspunkt.

Viktig med gå-bak trening når man skal krysse elver.

Lano som måtte sitte å vente.

1 kommentar:

Berit sa...

Heisann! Gjøk er morsomt! Min mest spesielle "nær-gjøken-opplevelse" er fra setra. Der er det bestandig mye gjøk, de sitter gjerne på gjerdestolpene og kokker.. En gang så vi tre på en gang, på hver sine stolper! Lista meg til vinduet for å prøve å ta bilde, men det vart ingenting av, i stedet letta den ene og fløy langs med husveggen- så nære at jeg kjente vinden fra vingespissen mot fjeset!Ellers intet nytt fra ornitologiskhjørne..