tirsdag 9. juni 2009

En viktig lærepenge

Her forleden fikk Lars disse bildenen av sin far Thor, som forøvrig òg er en svært ivrig fotomann. Lars og jeg var på veddugnaden hos bestemoren til Lars. Hun var svært hyggelig, og da jeg sa at jeg var fra Hurum, fortalte hun at hun hadde vært på Hurumlandet en gang da hun tok fergen fra Oslo. Jeg stusset litt fordi jeg det aldri gått båt fra Oslo til Hurum! Så mens vi satt å spiste god lapskaus etter et par timers jobbing sa hun plutselig: Jo, det var i 1948 jeg var på Hurumlandet! Dette syns jeg var en morsom historie, slik at jeg ville dele den med andre; og håper det går greit for Bestemor i Vang. Det er en viktig lærepenge for oss unge at de eldre har faktisk levd lengre enn oss ;) (og at fergerutene har forandret seg på snart 60 år!).


Ingen kommentarer: