tirsdag 7. juli 2009

Lenge siden sist!

Nå er første feltperiode til masteren over. Det var tungt, men svært lærerikt arbeid! GØY med fisk! Vi var litt leie, men likevel tok det bare litt over ett døgn før neste garn var satt. Denne gang i Hattfjelldal hos onkelen min. Hattfjelldal er en utrolig flott kommune! Det anbefales sterkt å kjøre Villmarksveien gjennom kommunen istedet for E6'n. Med utsikt innover Børgefjell og selvfølgelig fjellet Hatten; selve symbolet på Hattfjelldal. Onkelen min bor ikke veldig langt fra sentrum, men likevel øde med flere fiskevann og et inngjerda område (egentlig for å holde sauen utenfor hagen, men passer ypperlig for rastløse hunder ;).

Hundene har det bra her nord. Nå har vi kommet oss hjem til foreldrene mine der de blir behandla som skikkelig barnebarn. De har også fått langtur i fjellet i dag, og Luke tok stand! Standen var dog på et tomt reir på bakken, men luktene var der! Bare en gang før har jeg sett Luke i stand. Så kanskje det er håp likevel!

Ha en fin sommer folkens!

1 kommentar:

Berit sa...

Sjøl om man dropper kaffen, er da virkelig ikke livet det verste man har! Virker som dere har det bra, og det syns jeg dere skal fortsette med- kos døkk!