onsdag 7. januar 2009

Flotte dager

Det har vært så nydelig vær de siste dagene! Helt enormt! Både i går og i dag har jeg vært på Årungen (et stort vann her på Ås) og stått på skøyter. Sigurd og boksern Atlas har vært med, og Guro med elghunden Sarek var også innom en snartur. Hundene storkoste seg. Løpe så mye de vil! Luke trakk litt òg - og det går jammen fort! Her er noen bilder: På første bilde har jeg klart å få med alle :) Se godt etter så ser man Lukern til høyre. Atlas liker å være linselus. Artig bilde, artig med hund.


I tillegg i dag, har jeg fått ordnet masteroppgave. Jeg skal skrive om ørekyt i Øvre Heimdalsvatn. Mengde, habitatbruk og predasjon fra aure er noen stikkord. Jeg tror det kan bli skikkelig intressant! Gleder meg til å komme i gang med feltarbeid! (jeg skal vist merke over 2000 ørekyt, minst!).

2 kommentarer:

Berit sa...

åååhhh... det er bare en ting å si: man skulle vært student eller pensjonist!!! Så lenge det er dagslys, er jeg på jobb... Satser på at det blir mildt og klarvær til helga- da er det fullmåne, så da jeg kan kankje ta natta til bruk?!

Elisabeth sa...

Vil heller være student en pensjonist... hehe.. Hvis man ikke pensjonerer seg veldig tidlig da! Blir bra med måneskinnstur :) Jeg krysser fingre for oppholdsvær