mandag 11. januar 2010

Snø og vinter = frossen frostvæske!

Min kjære Space Wagon har feiret julen sin på Mega Vestby og heldigvis ble ikke bilen stjælt eller skada. Mye takket være kulden og snøværet, samt at det er vel ikke de store verdiene det er snakk om. Så kom dagen da vi skulle hente den - akk! Selvfølgelig startet den på første forsøk - litt tåler den da tross alt. Likevel virka ikke vifta i det hele tatt - verken kald eller varm luft. Noe var galt, og man kan vel si at frossent er et stikkord her. Vi fikk taua den hjem til oss heldigvis (tusen takk for hjelpen Guro og "Laffen") og plugga inn motorvarmern. Så nå får vi håpe at alt har tint - tvi tvi!

Temperaturen har mildnet litt og det har vært strålende sol og perfekt skiføre her. Hundene har storkost seg og det har jaggu jeg også. Godt å komme ut å lufte hue! Here are some pictures - tatt med det nye kompaktkameraet jeg fikk til jul av Lars (prøver han å omvende meg til fotoverden man tro - eller er han lei av å ta bilder til bloggen min...?):


Sterke Suzukien tauer Spacern.


Lano og meg på Kjenntjernet.


Vi fyker avgårde!


Oss i den lille rød hytta ved skogen.

3 kommentarer:

Berit sa...

Hei! Fått fyr å bilen enda? Min står fortsatt på verksted på Elverum... I motsetning til meg, ser det jo ikke ut som du har noe problem med å ta deg fram- unge friske hunder er jo rene strikkmotoren! Her nedi bygda er det fortsatt for kaldt til å gå på ski, men hvis jeg rekk skal jeg ta en tur til fjells i mårra, trur det er mildere oppi:)

Elisabeth sa...

Ja bilen starter den nå - men trur jeg skal ha på litt mer frostvæske for sikkerhetsskyld! Lykke til med din!

Det går unna med disse her! De blir så glad av å trekke også - spesielt Lukern som er en arbeidshest. Lano er bare glad han får være ute å springe :)

Men du Berit, jeg har tenkt å skifte hundefôr og kanskje til det du selger. Har du 2-3 sekker av høyeffektiv fôr til uke 4?

Berit sa...

Jepp-vi har hundemat,vettu- ikke no´problem :)