fredag 1. mai 2009

Aldri helt fri

Som student får man aldri helt fri. Selv på 1. mai. Heldigvis har jeg ikke eksamen 18. eller 19. mai i år slik at 17. mai kanskje bli fridag. Men kjenner jeg meg selv rett blir nok det ikke fridag heller. Men håper at de fleste går i tog, slik at jeg kan ha skogen for meg selv.

Det går bra med hundene; Lano går på antibiotika siden han har litt øyevondt. Han produserer litt lite fuktighet/tårer i øynene slik at han fort kan bli litt betent. Spesielt om sommeren, når det er mye sand som han selv blåser opp i ansiktet når han går rundt å snuser. Derfor må han ha saltvannsdråpe-drypp gjennom hele sommeren. Men det er ikke jo så farlig. Kunne ha vært værre =) Luke har blitt joggekompisen til Magnus, en som Lars bor med, også fra Valdres. De løper og styrer rundt på hele Ås. Artig! Vært litt på joggetur med Luke jeg også, og Lars med Lano. Men vi har ikke helt fått "jogga inn" Lano enda, så han snuser og løper litt her og der. Men tror hundene liker det - virker sånn på de ;)

Nei, nå kaller pensum i elve- og innsjøøkologi på meg. Bare 10 dager igjen til eksamen!!

4 kommentarer:

Berit sa...

hallo! Trur du at det blir mer fritid/ frihet da du er ferdig med å studere, og skal jobbe i stedet?? Jeg trur nok ikke du skal ha for høye forventninger i den retningen.. Det er først når man blir pensjonist eller vinn ti mill. i lotto at man kan gjøre det man vil så mye man vil. Inntil det skjer, er det nok bare å avfinne seg med smuler! Fortsatt god helg!

Elisabeth sa...

hehe, er vel lov å håpe!? :P

Elisabeth sa...

Hvis man begynner å jobbe i kommunen får man kanskje fleksitid og kaffepauser. Det synes jeg høres fint ut :D

Berit sa...

Det har du rett i! Fleksitid, kaffepauser, avspasering og HJEMMEKONTOR- da er det håp ;)