mandag 18. mai 2009

Langhelg på Evenstad

Vi begynner historien torsdag morgen. Jeg er spent. Siste eksamen for semesteret skal gjennomføres. Skriftlig i faget vannressurser og vannforsyning. Jeg føler det gikk bra, og turen starter nordover til Evenstad. Vel fremme og enda rastløst i kroppen, durer Tale (hun lille med pumpehagla), Hekla, Luke, Lano og jeg opp til Berit. Der møter vi to svarte elghunder, Toya og Enja, der Toya er blind. Luke synes jentene var (litt for) søte, derfor måtte han gå i fengsel ett par ganger (dvs hundegården) slik at Toya kunne leke litt hun også.

Videre var Lano og jeg på sykkeltur, der vi tok igjen en irsk setter! Det ble en kort, men effektiv tur. Luke fikk sykkeltur med Tale, mens det ble skogstur med Lars og Hekla på meg. Deilig å gå med spisshund for en gangs skyld. Hekla er jo bare så fin! Luke og Lano lærte seg også å stå på kjetting. Noe som gikk overraskende greit.

Lørdag ble brukt på skytebanen, der vi skøyt med pumpehagle og vanlig hagle. Jeg ble kjempe stolt når jeg klarte å treffe leirdua med pumpehagla! Men den var litt stor for meg (som synes godt på bildet). Treffprosenten var dog ikke veldig høy, så får ta et par runder til på skytebanen før jakta kommer. Gleder meg til den dagen da jeg kan kjøpe meg egen hagle (ei lett ei) som jeg kan bli vant til :-) 17.mai gikk til avslapping, en skogstur og en is før vi satt kursen sørover til Ås igjen. Det er greit med litt fri innimellom, men det er godt å starte på igjen òg.


1 kommentar:

Lars sa...

Ikkji verst at du fekk med de korleis eg pulveriserte dua ;) flink fotograf!