torsdag 7. mai 2009

Sykling

Lars har fått i oppgave å sykle med Lano. Jeg prøvde her forleden en liten tur, men han var litt skeptisk og hadde en trang for å komme foran hjulet. Ikke særlig lurt! Lars festa springer'n til sin sykkel og syklet først med Luke bortover. Jeg gikk med Lano. Han synes ikke det var artig å se storebror sykle avgårde, og det sa han klart i fra om! Lars og Luke kommer tilbake og vi bytter hund. Lars og Lano får en fin start bortover strekka, men så plutselig ville Lano foran hjulet, og Lars prøver desperat å hindre det. Det ender med at Lars faller over sykkelen (han brukte hjelm!) og Luke og jeg begynner å løpe til de. Heldigvis tar det ikke lange tida før Lars er på beina igjen og fortsetter turen. Da han kom tilbake til meg etter en liten stund hang tunga som et slips, mens halen vifta frem og tilbake. MORRO! Vi bytta hund igjen, siden Luke må ha en lengre tur, og om igjen var det forferdelig å se storebror løpe avgårde, og en ny runde med hyling for at alle skulle få med seg det.

1 kommentar:

Berit sa...

Sykling med hund er i aller høyeste grad en risikosport! En gang fikk jeg en kveks (=veps) i håret, og hva gjør en i ren refliks da? Riktig svar: slepp styret og vifter febrilsk med henda.. Resultat: gikk over styret, og fikk skrubbsår på ryggen! Ellers var jeg like hel, og kveksen rakk aldri å stikke! God helg!