torsdag 1. juli 2010

Back to life

Hverdagen og sørligere breddegrader har innhentet meg og hundene er på plass igjen i min forvaring. Begge hundene har hatt det kjempefint hos sine passere og de fortjener en STOR takk. På grunn av de kunne jeg oppleve Svalbard til det ytterste - for de var i de beste hender!

Det er vanskelig å få trent hundene skikkelig for tiden. Og det er det 3 grunner til:
1 - varmen gjør at hardtrening kun kan foregå på kveldstid.
2 - jeg har ikke rett utstyr. Sykkelen min er stasjonert på Vestby. Sikler litt etter en Pawtrekker for tiden. Den ser kult ut!
3 - der pappa bor nå er det lite plen å boltre seg på

Derfor vil jeg prøve å få de til å svømme. Det er topp trening. Saken er bare at det er ingen av disse to som er stor fan av å svømme. Selv om vannet er varmt! Men vi tar det gradvis. Lano svømte litt i dag, mens Luke fikk litt vann over seg.

Jeg tenker også på å gjøre som huskeyeierne og binde tau fast i bilen og hundene og la de "trekke" bilen. I prinsippet er jeg litt i mot det siden man bl.a. mister kontakten med bikkjene. Men for å få ut energi er det kanskje en god idè? Hmm..

Røskestadvannet på Hurum.

Lukern

2 kommentarer:

Berit sa...

Heisann! Nå vet både du og vi at Lano kan komme til oss når som helst- vi stiller gjerne som barnevakt sener også, det har bare vært en fryd! Du er heldig som har en sånn hund- det må du sette pris på hver dag! (Og dette er ikke skrevet som forkleinesle av Luke, men det er jo to ulike typer...) God helg:)

Elisabeth sa...

Jeg setter pris på hundene hver dag - men begge har sine positive og negative sider. Men vi jobber hver dag med å forbedre oss. Samtidig som vi koser oss :)

Å trekke med bilen var en bad idea. Vi prøvde - fikk det ikke til og gav oss relativt fort.