tirsdag 13. juli 2010

Med eller uten hund?

Om tre dager skal jeg møte min gode friluftsvenn fra folkehøgskola, Thomas, på Tyinkrysset i Vang kommune. Hans mål er å gå Norge på langs til inntekt for Haiti. Mer informasjon finnes på bloggen hans; link i blogglisten min. Hvor langt jeg skal gå er ikke helt bestemt, men det foreløpige målet er til Eidsbugarden. Spørsmålet videre er om jeg skal ta med en hund og hvordan løse det i praksis? Det er sikkert ikke lov å ha med hund på evt. hytter vi skal overnatte på. Så jeg må ha med telt. Da blir det mer vekt. Men kanskje det går bra likevel, for jeg er ekspert på å ha med lite. Og hundene har kløv sånn at de skal uansett bære sin egen mat. Men så er spørsmålet, hvem hund skal jeg ha med? Jeg faller på Luke pga at han kan bære mye, er fysisk og ikke minst mental sterk, og mindre kravstor. Lano er "prinsessen på erten" og takler kanskje ikke så godt hvis det butter i mot og han ikke får viljen sin. Men det hadde vært gøy å sett tålegrensen hans også. Det er veldig vanskelig å velge mellom sine egne hunder, men akkurat nå faller jeg på Luke. Da får jeg litt tid med han på egenhånd, noe jeg tror han vil sette stor pris på. Neste gang kan jeg jo ha med Lano, ikke sant!?


På tur igjen! Uten eller med hund? Luke eller Lano? Uansett gleder jeg meg til å ta bena fatt og være den ute-jenta jeg er skapt til være.