søndag 22. mars 2009

Min søken for å bli et bedre menneske!

Nyttår og nyttårsforsjetter er for lengst glemt, men likevel prøver jeg å bli et bedre menneske. Dette løser jeg da ved å bake brød. Så i to uker på rad nå har jeg baka brød og er kjempe stolt! Man setter litt mer pris på hjemmebakt brød enn det brødet man kjøper. Det blir man jo så fort lei av, og ender med at det enten blir kasta eller gitt til to sultne munner. Også trur jeg at jeg sparer penger ved å lage brød, og ikke no er bedre enn å spare penger på mat :)

Mitt andre punkt for å bli et bedre menneske, er å prøve å gjøre ting med en gang istedet for å utsette det, og utsette det, og utsette det. Så i dag har Lars og jeg sett på bilen (som nå har stått i så mange uker at jeg har mistet tellingen!), og vi tror at vi har funnet løsningen. I morgen får vi svar.

Det tredje punktet mitt er strikking. Jeg har blitt inspirert til å strikke. For noen år tilbake begyne jeg på et teppe til Luke, og nå har jeg tatt det opp igjen. Kjøpt billig-ullsokk-garn på Europris og i dag har jeg strikket 3 lapper! Snart blir det teppe på Luke.. får bare begynne på et til Lano og!

Håper jeg blir et bedre menneske etter alt dette! :)

PS: I dag har Lano tatt bra stand på vinge! :) Gleder meg til høsten!!

1 kommentar:

Berit sa...

Hurra! Jeg liker teorien om at strikkere er bra mennesker! TAKK!
Dessuten leste jeg en bra ting i Dagbladet i dag. Det går litt på punkt to: det går an å skrive doktorgrad på ett kvarter! Men det forutsetter at du bruker det kvarteret HVER ENESTE DAG! Eller hvis det gjelder andre ting som ikke er spesielt morsomme eller lett å gjenomføre: hvis du bruker ett kvarter hver dag, kjem du til slutt i mål! LITT er i hvertfall NOE! Ha ei fin uke;)