søndag 15. mars 2009

Eventyrskog

Nå er jakten etter Eventyrskog i Follo-området snart over. Gruppen min og jeg har vært i mange områder og hvert område har noe spesielt ved seg. I går var vi i et område bare litt over 100 meter fra et stort kjøpesenter, og der så vi mange vilt spor, bl.a. etter rev, elg og div. smågnagere. Området var i tillegg tjukt av rådyr, (vi så 4-5 stk), og disse ble fôret med brødskalker og salat på egne "stasjoner", trolig av noen som bor nært til.

Våren har begynt å komme sånn smått hit, og dermed en økende fuglesang blant fuglene. Skogen kvitret! Christian (han med krøllete håret på bildene) klarte å kommunisere med en svartspett, og det var utrolig morsomt. De holdt på i minst 10 minutter før Svartspetten fløy videre. Kanskje den ble skeptisk til oss??

Disse Eventyrskogturene har vært utrolig artige, og gruppen har vært strålende. Vi har opplevd mye skog, og jeg er hvertfall mange erfaringer rikere. Derfor oppfordrer jeg mine lesere til å spenne på seg skia (eller skoa) å komme seg ut å drikke varm kakao med hyggelige mennesker og nyte det naturen har å gi. Bruk bildene som inspirasjon!



2 kommentarer:

Berit sa...

Hei! Fint å sjå at entusiasmen og turgleden er på topp! Torsdag får jeg en ny turduppedings som forhåpentligvis vil gi turene en ny (eventyrlig?) dimensjon: sammenleggbart TURVAFFELJERN!! Det er allerede bestemt at vi skal ha VAFFELPOST under elgjakta til høsten- Enja og jeg...

Elisabeth sa...

Hehe, ikke alle som får være på vaffelpost da! :)