tirsdag 25. november 2008

Her om dagen..

Her om dagen skjedde det utroligste. Luke gikk pent i bånd! Jeg ble litt lei av at Lano og Luke gjør armene mine 10 cm lengre hver gang vi går tur i bånd, derfor tok jeg kort line på begge og var ganske bestemt. Luke gikk som en hest på dressurbanen og virket kjempe stolt over seg selv. Lano var ikke helt med på dette, men det var bedre. Jeg ble kjempe glad over fremgangen. Men i går skulle jeg gå tur med Luke aleine, og prøvde samme taknikk. Nei -da var gamle Luke tilbake. Så i dag skal jeg prøve begge to og se om Luke går pent da, og om det har noe å gjøre om jeg går med begge.

Julen nærmer seg, og det er ikke sikkert at det ordner seg slik at jeg får reise nordover. Planen var at jeg og Broder'n (Per) skulle kjøre oppover, men hadde måtte ned tidlig for å jobbe. Men så fant vi ut at det ikke går feire 1. juledag og dermed kommer vi ikke avgårde den dagen. Å kjøre rundt er vel ca 50 mil ekstra. Jeg er ikke veldig keen på å kjøre disse glatte 100 milene aleine nordover.. og hvis jeg blir sliten er det ikke barebare å finne et sted å sove med to hunder selv om jeg kan sove i bilen. Tog er uaktuelt med to hunder aleine for meg. Men jeg har hørt med Annelise som bor på Mo, og kanskje vi kan ta toget nordover sammen. Jeg får svar etterpå. Går ikke dette har jeg tenkt å feire julaften på Tofte, og muligens reise opp i Østerdalen for å stå på ski nyttårshelga. Julen er ikke helt det samme hvis man ikke kan reise hjem... menmen, det blir no jul uansett om man vil eller ikke.

I natt har forresten Lano sovet sin første natt utenfor buret (der ville Luke sove i natt). Det har gått kjempe fint og det har ikke vært noe tull. Han har liggi på samme plass på dyna i hele natt. Han vokser både i størrelse og mentalt han lille Lano :)

1 kommentar:

Ingerid sa...

Isj da... Får håpe det ordner seg med jula! Hvis ikke kan du være sammen med oss :-) Vi er i området!