torsdag 6. november 2008

En nokså vanlig torsdag

Dagen startet med iherdig jobbing med kulturminneoppgaven (som snart nærmer seg ferdig) og kvart over 12 var det Limnologi forelesning. Der hadde vi en kjønnstest som egentlig var ganske morsom. Vi fikk destilert vann i et lite reagensrør, så skulle vi plassere tommelen på toppen og vende om røret et par ganger. Så ble alkanitetsnivået målt. Jo høgere verdier man fikk, jo mer "skitten" var man. Guttene hadde (selvfølgelig) et høyere snitt enn jentene! De to personene som hadde høyest verdier måtte gå å vaske seg og gjennta prøven. Da fikk de lavest verdier av alle.

Etter forelesningen trente jeg dressur med Luke på parkeringsplassen (mens jeg ventet på Sigurd og Atlas). Luke begynner å bli bedre og vi prøver å trene på de oppgavene jeg har fått av Ingerid. Da gutta kom, spente vi fast bildekket på Luke slik at han kunne trekke det på åkrene. Dekket var litt tungt for begge hundene. Vi måtte jo prøve på Atlas og. Når han ble vant til dekket gikk det ganske greit. Neste gang blir det nok et lettere dekk.

Etter middag og oppvask, under kulturminneskriving, fikk jeg besøk av nabojenta; Marianne. Hun "overtalte" meg til å gå tur og jeg fikk prøve magebeltet med demping jeg fikk av Lars. Det ble en liten fin tur i nabolaget her. Så nå er det vel bare å sette seg ned å skrive enda mer om kulturminner, så får jeg starte på fiskeoppgaven i morgen (Lei skolen.. vil ha fri og være ute isteden! Gleder meg til julferie :D Mest for å se Lano).

1 kommentar:

Ingerid sa...

Pst! Jeg har tre meter kraftig kjetting som bør fungere fint for Luke å trekke. Den er litt for tung til mine hunder (og Storm kan ikke trekke lenger pga ryggen) så før Orkan kan begynne å trekke må jeg kappe den i biter på en eller annen måte. Men enn så lenge er han så ung, så dere kan gjerne få låne :-)