mandag 23. august 2010

Blomster-Eli part 2

Noe husmoremne er jeg ikke. Likevel har jeg stadig nye husmorprosjekter. Her om dagen prøvde jeg å sy på symaskinen jeg arva av mamma. Men saken var at jeg skulle sy i stretchtøy og da funka det jo ikke. Er det noe som heter stretchtråd? Også var jo undertråden og den over hvit og det går jo ikke på svart tøy. Så jeg sydde på en sliten gammel t-skjorte. Frem og tilbake og i buer. Så ble jeg lei.

Derfor måtte jeg finne på noe annet, og jeg er som regel flinkere med levende ting enn døde ting, og valget falt først på en plante kjøpt på Rema1000. Den måtte jo ha en venn så da investerte jeg liksågodt i en dinosaurplante fra Bauhaus. Den kalles riktignok ikke en dinosaurplante, men den gav meg assosiasjoner til sauropodene (langhalsene) som går i en sump. Dinosaurplanten er glad i varme, sol og vann så den får stå ute hver dag, men tas inn hver kveld. Rema1000 planten derimot er ikke så glad i vind og trekk så den får bare luftes innimellom. Vi får no se hvordan det går med disse to fremover. Vil de overleve vinteren?
(PS: No' fotograf er jeg heller ikke, så dere får unnskylde meg for disse bildene som er tatt en sein mandagskveld).

4 kommentarer:

Ingerid sa...

Man bruker ikke elastisk tråd, men elastisk søm. Det er en slags spesialtype av sikksakksøm :-)

Elisabeth sa...

Det får bli neste steg; å prøve ut forskjellige sømteknikker!

Berit sa...

De kler hverandre i hvertfall! Når det kommer til ting med opphav i drivhus, er jeg på gyngende grunn, men ønsker lykke til! Har du forresten håndbok til symaskina? Det er ofte mange tips å hente der i tilfelle! Enkelte mener at bruksanvisninger etc. er for pyser, jeg mener heller det er en smart snarvei som kan spare en for MYE ergrelse!

Elisabeth sa...

Har faktisk bruksanvisning - brukte den til å feste undertråden i det rommet der den skal sitte. Men kanskje det trengs en nærmere titt.. Sånn etterhvert en gang..