torsdag 3. september 2009

Mer sau og fisk, og litt oppmuntring

Den siste måneden har ting gått unna! Luke og Lano har vært på en strømming til, uten at noen av de brydde seg om sau og dermed ingen strøm :) Det er det beste. Flere reagerer at man skal strømme hundene sine mot sau. Jeg tror selv at det kan finnes andre (bedre) metoder som å slippe valpen inn i sauefjøset å la han bli skremt. Jeg har gått gjennom områder med sau der verken jeg eller hund skal gi sauen oppmerksomhet. Vi later som den ikke er der (jeg har lagt merke til er at sauen i seg selv ikke er så spennende, men sauebjella). Jeg håper og trur at dette har bidratt til at det har gått så bra på strømminga som det har gjort. Jeg forstår reaksjonene hos folk, men jeg ber også at de må forstå meg, som har to jakthunder som kan dekke store områder over kort tid (i tillegg til at flere grunneiere krever at hundene har sauerenhetsbevis).

Over til masteroppgaven og ørekyta mi. Høsten har kommet til Heimdalen, bjørka har begynt å gulne, lyngen har begynt å bli rød, ørreten har begynt å bli gyteklar og været har satt sine spor i kroppen min. Jeg var litt pjusken før jeg fôr til fjells og etter noen dager med greiing av garn i regn og vind kom fiskeinfluensan (ja du leste riktig!). Så nå er jeg tilbake i Vestby, noen dager før enn planlagt, og er litt nedfor for at jeg måtte ned tidligere. Alltid kjipt å være en "giopper" men enten så har jeg nok datamateriale, ellers reiser vi opp en gang til. Dette gir meg hvertfall mer inspirasjon til å gi alt og litt til på oppgava!

Nå er det nok pjatt fra min side - disse to bildene kan muntre opp de fleste :)


Dette er jenta som jeg har blogget om tidligere fra Elverum


Morro!!


Ingen kommentarer: