torsdag 24. september 2009

En dag med utfordringer

På morningen i dag merket jeg plutselig litt musemøkk på kjøkkenbenken. Jeg begynte å flytte på microen og noen fjøler og bak de var det litt mer musemøkk. Det var den frokosten... Det endte med storrengjøring av kjøkkenet, giftkube lagt fram (utenfor hundesnuters rekkervidde), og musefellene ble kjøpt og satt ut. Jeg trur det dreier som ei (evt fler) dvergspissmus som koser seg fælt inne oss hos. Vi får se om det blir noen offer, så jeg kan begynne å spise etterhvert..

Med en litt dårlig start på dagen gikk det greit på skolen, selv om ene gjesteforeleseren ikke kom. Vel hjemme ble det storrengjøring av resten av huset, før det ble en artig sykkeltur med Lano. Men så, når jeg kom hjem fikk jeg en beskjed på mail. For Evenstad har gitt meg en C i kulturminnekurset, som jeg så sikker på fikk en B. Men hvordan kan man bevise det når det var en muntlig eksamen? De sa også at oppgaven min var en C, men det var en B. Oppgaven har jeg jo enda.. Litt frustrerende med andre ord. Men om de ikke trur meg, må jeg bare ta eksamen på nytt - for B'n min skal jeg ha, uansett!

2 kommentarer:

Jon Anders sa...

FS-skjemaet hvor karakterene er punchet inn skal jo ligge arkivert, så det skal jo være en smal sak for skolen å gå inn der og kontrollere din karakter.

Mus i huset er velkjent i gamle hus rundt Ås. Hadde en solid fangst i vinter vi og. Rapp R2 fra Felleskjøpet anbefales.

Elisabeth sa...

De hadde visst sjekket alle skjemaer og ark - men jeg husker det var tre som fikk B, Lars og meg pluss en ukjent. Og det stod på den lappen som han hang på tavla. Men nå sier de at jeg fikk en C.. Lurer på om de har bytta på kanditatnummeret eller no..

Ingen musefangst i natt (kjøpte sånne lukka musefeller sånn at ikke hundene skulle få seg en trøkk), men skal se etter de på FK også ;) FK er en fin butikk :)