lørdag 5. september 2009

Hovedutferd

Å dra på hovedutferd er et must for alle masterstudenter på Ås. Vår tur gikk til Vest-Agder. Ja jeg har vært i Kristiansand og kjørt gjennom fylket ene gangen jeg skulle til Kongeparken som russ. Ellers var fylket ukjent for meg og jeg var faktisk litt skeptisk. Jeg så for meg skjærgård, strand og hytter. Og det stemte jo til en viss grad, likevel ble jeg svært positivt overrasket over fjella (eller heiene som var det lokale navnet). Jeg anbefaler sterkt hvis dere skal til den delen av landet å reise opp til innlandskommunene (Sirdal f.eks.) å komme dere opp i høyden.


En elghund grå og jämthund var også med på turen i fjellet.


Gjengen på tur.


En steppe.


Ei søye med sine to lam på bekkevandring (strømmen var for stri at de klarte å komme over).

Som i mange andre innland har det også vært gruvedrift i Vest-Agder. Tettstedet som nå er fraflytta var en gang et stort samfunn helt avhengig av gruvedrifta. Jeg fikk jeg sterke assosiasjoner til Sulis.



Ei av vognene de brukte.


Gruvebygning og bussen vår.

Selvfølgelig ble det også tur til kysten. På turen så vi denne:


Forslag til hva dødsårsaken kan være?


Her på Lista skulle vi egentlig lære om botanikk.. De avlange, fargerike manetene vekte større interessen hos Håkon og meg. Forklaringen er nok vår interesse for det akvatiske..

2 kommentarer:

bentesin sa...

Der var du jo ,i like;) mange fine bilder også hundene da :) kos deg på skolen vi talas .

Elisabeth sa...

Åh Bente - visste ikke at du hadde blogg! Kjempe stas!s