tirsdag 7. april 2009

Påske i Nordland!

Man ser mye når man reiser i vårt langstrakte land! Vår første stopp etter Ås ble selvfølgelig Stai for å hilse på Berit. Her kjøpte vi litt proviant og møtte noen hyggelige mennesker som hadde hatt pointer før. I Nord-Trøndelag møtte vi tåka og regnet. I tillegg var veien skikkelig dårlig fra Grong til Trofors/Mosjøen pga telehiv. Litt oppgitt over at veien skal være SÅ dårlig.. Men det var godt å komme til Mosjøen og kjøre på kjente veier. Jeg synes Mosjøen er en skikkelig trivelig by, og jeg har mange gode minner fra alle turene jeg har vært på i nærområdene der. Også var det bare noen mil til der vi skulle overnatte. Det var godt å komme frem til Korgen der vi ble varta opp med mat, drikke og Twist av onkelen og bestemoren min (Storonkel og Bestemor i Korgen som vi sier). Neste dag kjørte vi Kystriksveien og tok et par ferger før vi kom fram til Mamma som stod og vinket som en gal i vinduet og pappa som smilte fra øre til øre! Trur vi var ønsket! Jammen var det godt å komme frem! Her er noen bilder fra turen. Bildene er tatt av min kjære bror; Per.
Først Stai:

Namsen i Trøndelag

Endelig Nord-Norge!

Her beundrer hundene og jeg utsikten før vi kommer til Kilboghamn

Og her er utsikten fra huset vårt

Lano liker også å se på fjellene (eller var det måsen som akkurat landa på stranda der nede?).

Også må vi ikke glemme Luker'n

Og, for dere som ikke har gått lei enda vil jeg bare si at jeg har blitt medforfatter på en rapport for Miljøvernavdelingen i Buskerud =) Her er linken for de spesielt interesserte: http://fylkesmannen.no/fagom.aspx?m=1047&amid=2558739

1 kommentar:

Berit sa...

Hei! Og nå er vel påsken over for i år? Håper dere har hat det fint! Bare sånn for å ha sagt det: vi drar til fjells etter jobb tirsdag, og blir til søndag! Den som venter på noe godt o.s.v...Skiføret har visst gått helt i oppløsning, men vi skal nok få dagene til å gå likevel ;)