torsdag 24. februar 2011

Defekt husmor-gen!?

Etter hvert som jeg har blitt eldre har jeg i større grad innsett mine begrensninger. Man kan ikke være flink i alt og det er mye jeg ikke er så god til, men det er en ting som jeg er elendig til, selv med stor innsats! Nemlig husmorssyssling. For eksempel det å ha planter i hus. Jeg er klar over at planter er levende ting og de fortjener å bli tatt varer på, men det er jo ikke så lett. Hvis hundene er missfornøyde (noe fuglehunder har en tendes til å være) piper og syter de litt, mens en plante den bare står der. Sier ingen ting, gjør ingen ting og plutselig er den grå og død. Det advares om sterke bilder.


Before...


..and after.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Eg tippar at plantene dine kanskje har hatt det for kaldt. Orkidéar likar ikkje å fryse, og minst av alt trekk. Den rosa planta såg jo framleis ganske levande ut, berre 'blomsten' som har visna litt. Men den kan komme tilbake viss planta får godt stell :)
Lykke til! :)

Elisabeth sa...

Orkidèene har hatt en døgnlig tempereatursvingning fra 12 til 25 grader i hele vinter.. Kanskje ikke det mest ideelle!?

Kaktuser tåler vel temperatursvingninger bedre? I såfall skal det bli neste innskjøp! :)

Berit sa...

Her kjenner jeg meg igjen, gitt! V går for at stueplanter er bruk og kast. Det skal mye flaks til for at sånne prosjekter skal gå bra- og mi erfaring er at uansett går det den veien høna sparker før eller senere. Forrige onsdag fikk jeg en stor bukett med kjempefine tulipaner. De har jeg båret med meg i ryggsekken fram og tilbake på setra, og i dag som det er fredag, står de fortsatt (nesten) like fine! Jeg konkluderer med at blomster har godt av å luftes, og at de gjerne blir med ut på tur! I tillegg ble jeg tipset om at istedet for å fylle på med vann, kunne jeg ha i snø eller is i vasen, men jeg er ikke helt sikker på om det gjelder for andre blomster ;)